Tuesday

Dag 2 - dinsdag 5 september 2006: San Francisco

Ludo en ik waren vroeg wakker, handig hoor, zo'n jetlag. Het ontbijt in het hotel was een beetje karig, toast en koffie of thee, maar ja, we zijn natuurlijk in de VS, dus meteen naar Starbucks gelopen om koffie en thee te halen. Zo konden we als echte Amerikanen met onze enorme kartonnen bekers over straat lopen. Later hebben we met de huurauto ook de Starbucks drive thru bezocht en konden we onze bekers tussen ons in zetten in de daarvoor speciaal bestemde beker houders in de auto. In verband met onze kampeerplannen zijn we eerst naar Rei gelopen om kampeerspullen aan te schaffen. Dat was een hele wandeling; toen we de straat hadden gevonden bleek Rei een aantal blokken verder te liggen. Maar Ludo heeft schoenen gekocht en een matje gekocht. We hebben ook nog een brander en gas gekocht. 's Middags zijn we naar Haight Aisbury geweest, in de jaren '60 het middelpunt van de flower power beweging. Eind jaren zestig werd de wijk overspoeld door goedkope drugs en gelukszoekers (volgens de reisgids), maar inmiddels is de rust redelijk weder gekeerd. Alhoewel er nog steeds nog wat vreemde types rondlopen.

Daarna hebben we iets gedaan wat waarschijnlijk weinig Amerikanen ooit gedaan hebben; we zijn vanuit Haight Aishbury door Golden Gate Park naar de kust gelopen. Het Golden Gate Park wordt doorkruist door twee wegen, maar voor wandelaars zijn er maar weinig faciliteiten, in ieder geval geen doorgaand wandelpad. Dus dat was even zoeken. In totaal is het ongeveer 5 mijl (ongeveer 8 kilometer), dus niet zo ver. Onderweg kwamen we langs de Japanse tuin, heel rustgevend en een favoriete lokatie onder huwelijksfotograven.

'
s Avonds zijn we in het Japanse thema gebleven en hebben we gegeten in Japantown, een soort cultureel centrum, niet echt een wijk zoals Chinatown, maar toch heel bijzonder. Er was één straatje met restaurants, dat er, volgens Ludo, net zo uitzag als in Japan. Hij is daar in 2001 geweest voor een congres. Plastic replica's van het eten stonden uitgestald voor het restaurant.

Het eten was in ieder geval erg lekker!

1 comment:

Rahul adapa said...

Book Mumbai to lonavala Cabs Online at cabs2go Car Rentals. Trust cabs2go for the Best mumbai to Lonavala cab service